Nye danske modebrands fører vejen an

Frankrigs Paris er måske modehovedstaden af verden, men Danmark er nu heller ikke så slemt. I Danmark er der igennem tiden opstået mange modebrands, som både af fået national og international succes af stor betydning. Et af de mange er f.eks. Hummel, som undertiden har oplevet at komme tilbage på modefronten i stor stil, med amerikanske kendisser som pryder sig meget tøjet.

Hvad skal der til for vinde

Der er mange nye modebrands i Danmark. For at blive en succesfuld mode virksomhed i dag, skal du være innovativ og gøre noget anderledes. Det er ikke nok at købe en produktion i Kina, og håbe på at den sælger godt. Forbrugerne i dag er langt mere kræsne end dette, og modebranchen er hård som aldrig før. I dag er forbrugerne ikke kun interesserede i hvordan tøjet ser ud og føltes, de vil også gerne vide hvor det kommer fra. Med dette menes, at de gerne vil have at tøjet ikke er produceret under kummerlige forhold, men at arbejderne i denne sammenhæng også er blevet behandlet med værdighed. Derudover skal materialer være klimavenlige. De skal ikke være produceret på en fabrik, som ikke tager hensyn til dette og der skal gerne indgå genbrugsmaterialer i produktionen. Alt dette er blevet helt normalt som forbruger at bekymre sig over.

Hvem er de nye spillere

Af de nye brands kan bl.a. nævnes Rabens Saloner, som i høj grad har vundet mange danske hjerter. Dette fordi de kombinerer nyt med gammelt i et stort sortiment som tæller rabens saloner kjole, rabens saloner buksedragt og rabens saloner kimono. Derudover har Rabens Saloner et godt øje for klimavenlighed. De bruger f.eks. kun certificerede materialer og sigter efter at lave tøj med lang holdbarhed, som med tiden vil udvikle sig til at være vintage genstande. Derudover støtter Rabens Saloner en række velgørenhedsorganisationer.