Hvem elsker ikke udsalg? 3 tips til udsalgstid i din butik

Følelsen af at den kjole, vi længe har set os lune på, endelig er kommet på udsalg. Det er vi vilde med. Der er nemlig intet som et godt tilbud. Måske står du på den anden side af kassen og gerne vil forsøge sig med sit første udsalg eller allerede kender synet af boblende glæde hos dine kunder, når de skinnende gule udsalgsskilte hænger rundt omkring.

Her får du i hvert fald 3 tips, du kan gå med, inden du åbner dørene for udsalget.

Har du husket prismærkerne?

Husk at få mærket alle varerne med udsalg, så der ikke hersker tvivl om det produkt, din kunde har taget af stativet. Det kan du nemt og effektivt gøre med en billig prispistol. God prismærkning er altafgørende for en nem og god kundeoplevelse. Det kan jo nemt være, at en er kommet til at hænge en anden trøje på stativet, som ikke er en del af det gode tilbud.

Udsalget skal være overskueligt

Der er forskel på, om der er udsalg i hele butikken, eller om det kun er nogle enkelte tøjstativer eller sektioner. Derfor er det vigtigt, at det er overskueligt for dine kunder, hvor de kan gå på opdagelse i dine tilbud. Du kan fx samle dem i tøjkarusseller, hylder eller sektioner i din butik. Så er det nemt, når deres nye favoritter skal tages af stativerne og i kurven.

Reklamér for dine gode tilbud

Hvis du gerne vil have flere til at opdage de fantastiske produkter, du sælger, skal du selvfølgelig sørge for, at folk har hørt eller læst om udsalget. Der er flere måder at reklamere på, og du skal selvfølgelig gå med lige præcis den måde, der er mest naturlig for dig og din butik. Det kan fx være på din Facebookside, webshop, flyers m.m.

Rigtig god udsalg!